the thinking

گاهی فکر می کنم.

the thinking

گاهی فکر می کنم.

به ثروتمندان احترام بگذاریم

وقتی بچه بودم با دیدن ادمهای پولدار احساس میکردم اینها از یه کره دیگه اومدند وبهشون احترام میگذاشتم 

وقتی بزرگتر شدم دراثر آموزه های دینی وتبلیغات رسانه ها و....و....به این تفکر رسیدم که همه ادمها با هم برابرند وبهتره به همه علی رغم وضع مالی به یک چشم نگاه کنیم وملاک برتری فقط تقوی است. 

 

.............................................................................................................................. 

چندروز پیش تو افکارخودم که غرق بودم یادم به یه ثروتمند افتاد که از روی عادت بهش احترام نگذاشته بودم.البته غیر از ثروت خیلی چیزهای دیگه هم داره.اما آنقدر بی معرفت هستم که اون چیزها را اصلا دوست ندارم ببینم.و حتی به اندازه یک کودک به ثروت او احترام نگذاشته بودم.آرزو کردم هنوز بچه بودم وبه ثروتمندان احترام میگذاشتم که به ثروتمندترین نیز بیشترین احترام را میگذاشتم وحالا اینقدر شرمنده خودم نمیشدم.ای کاش .................. 

............................................................................................................................ 

ای کاش خیلی چیزهای دیگه که خوبه را دوست داشته بودم 

 

ای کاش اینقدر تو سر دلم نزده بودم ودوست داشتنی ها را به دلم راه داده بودم اخه ته خیلی از دوست داشتنی ها مثل ثروت زیبایی دانایی و......فقط اوست واگر من حتی به یکی از آنها وصل شده بودم وقتی دیگه قانعم نمیکرد به او میرسیدم.آخه  اون آخرشه .آخر همه چیز اگه میتونستم فقط یه جمله بگم تا طلا بگیرند میگفتم دوست داشتنی ها را دوست داشته باشید چون آخرش به یه جایی میرسید که خیلی دوست داشتنیه.  

خاصیت محبت

مدتها بود دلم میخواست یه جمله بگم که بعضی ها به دلشون بنشینه.بعد واسه همدیگه بگن.بعدها تو کتابها به یادگار بمونه.البته میدونم که یه جمله از یه آدم پر باید بوجود بیاد نه ما. 

 

یه تجربه به دست آوردم در مورد محبت.اگه در شرایط بحرانی بخصوص بین زن وشوهرها یه نفر که حق باهاشه کوتاه بیاد بعدشم محبت کنه از ته دل (لجبازی را کنار بگذاره)این محبت چند روز بعد خودشو نشون میده بدون اینکه متوجه بشی به شرطی که منتظر نتیجه زود رس نباشی.صبر داشته باشی. 

 

حالا میتونم یه جمله ماندگار از خودم بسازم.  

 

خاصیت محبت اینچنین است که اگر درشرایط سخت محبت کنی ،پاسخ ان را درشرایطی میگیری که نه به یاد داری ونه انتظار آن را ولی شدیدا به ان نیاز داری.

حکایت بانک:

 

تصور کنید حساب بانکی دارید که در ان هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز

می گردد و شما فقط تا اخر شب فرصت دارید تا همه پول ها را خرج کنید چون اخر وقت

حساب شما خود به خود خالی می شود .

در این صورت شما چه خواهید کرد ؟

البته سعی می کنید تا اخرین ریال را خرج کنید!

هر یک از ما یک چنین حساب بانکی داریم ؛ حساب بانکی زمان!

هر روز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه واریز و تا پایان شب به پایان می رسد .

هیچ برگشتی در کار نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود.

ارزش یک سال را دانش اموزی که مردود شده ، می داند.

ارزش یک ماه را مادری که فرزند نارس به دنیا اورده ، می داند.

ارزش یک هفته را سردبیر یک هفته نامه می داند.

ارزش یک ساعت را عاشقی که انتظار معشوق را می کشد.

ارزش یک دقیقه را شخصی که از قطار جا مانده .

ارزش یک ثانیه را ان که از تصادفی مرگبار جان به در برده ، می داند.

باور کنیدهر لحظه گنج بزرگی است !

گنجتان را اسان از دست ندهید!

 

به یاد داشته باشید: زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند!

 

فراموش نکنید:

دیروز به تاریخ پیوست.

فردا معما است.

و امروز هدیه است

این فرصت کوتاه برای ................................ را از دست ندهیم