the thinking

گاهی فکر می کنم.

the thinking

گاهی فکر می کنم.

علت العلل مشکلات:پول

این چیزهایی که الان میگم فکرهای الانم نیست.سالهاست این فکرها تو مغزم دور میزنه.همیشه روی زندگی همه اطرافیان،دوستان وهمکارانم متمرکز میشدم.وهمیشه دلم می‌خواست واسه مشکلاتشون علت پیدا کنم.انگار که مسوءل مشکلات همه بودم.یکی از چیزهایی که مشکل همه هست وعلت مشکلات هم هست،مساله مالی ست.یعنی هم خودش مساله است هم علت مسائل دیگه.برای همین خیلی فکر منو مشغول کرده.باتفکر روی زندگی هر کسی که می‌شناسم به نکاتی رسیدم که فکر می‌کنم اشتباه نباشه.البته هرکسی نظری داره.ونظر منم اینهاست که میگم. 

دوره وزمونه بدی شده.پیشرفت تکنولوژی روزانه شده.وهرچه افراد جوان تر باشند (وبی پول تر)بیشتر از تکنولوژی سر در میارن وبنابراین بیشتر میخوان.واین بدترین حالته. 

اما حتما راه حلی داره. 

هر کسی هر قدر هم زیاده خواه وپر توقع باشه وفکر کنه همه چیز می‌خواد باز هم داره اشتباه میکنه.چون اکثر افراد استعداد،توانایی وعلایق خاصی دارن.اینطور نیست که یه نفر هم عاشق همه هنر ها باشه هم ماشین دوست باشه هم تجملاتی باشه هم مسافرت دوست باشه.اگه هر کسی خوب فکر کنه بلاخره چیزی هست که بیشتر دوست داره.یکی از اتومبیل خوشش میاد.یکی از مسافرت بیشتر خوشش میاد.بعضی ها هم فقط جواهرات دوست دارن.البته ممکنه ما بعضی وقت ها هوس کنیم چیزی داشته باشیم یا کاری بکنیم.ولی آنی وزود گذره.ونمیتونه دوام داشته باشه.پس برای آرامش داشتن در زندگی های معمولی وکم درآمد به نفع خودمونه که خیلی فکر کنیم وبرای استفاده از زرق وبرق دنیا تصمیم جدی بگیریم.یک یا دو هدف برای خرج کردن پولمون در نظر بگیریم. واون اهداف چیزهایی باشه که واقعی باشه.از روی هوس چشم وهم چشمی ورقابت نباشه.مگه ما چند تا بدن داریم که برای ارضای نیازهاش آمار مخارج مون سر به فلک بکشه.من منکر نیازهای اساسی نیستم.خوراک پوشاک مسکن وتفرح جزء لاینفک هرزندگیست.ولی نوع واندازه ان باید منطقی واصولی انتخاب بشه.اگر هدف یا اهداف اصولی تعیین بشوند ما وارد مرحله دوم می‌شویم وآن برنامه ریزی برای آن است.خدا به همه ما سلامتی بدهد تا بتوانیم زندگی خود را بسازیم ودر ادامه برای آخرت هم توشه ای برگیریم. ....

این داستان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد